-memorable moment-

Sunday, September 5, 2010

BUKAN TAKNAK. FAHAMILAH...


Bukan takut untuk meluahkan
Tapi, kau kena sedar.
Di dalam hakikat perjalanan.
Manakan mampu berlari mengejar impian..
Sedangkan aku tahu tahap kemampuan..
Mengapa terkocoh-kocoh ingin berada di perlumbaan?
Jika sudah pasti kita tak mampu untuk mengalahkan..
Kelak malu.. tersungkur sebelum bertemu garisan..
Mana mungkin bukan?

Fahamilah..
Bukan mahunya aku membuka keburukan
Kerna diri sememangnya penuh kelemahan
Bertanding dalam perlumbaan untuk mendapatkan kemenangan
Sedangkan hati tidak cukup kekuatan..
 
 
Jangan berangan ingin menjadi Siti Khadijah
Jika diri tidak se-kuatnya
Jangan berangan ,menjadi Zulaikha
Andai diri tidak sesetia cintanya..
 Fahamilah.. aku bukan seorang yang hebat.
Hanya seorang perempuan yang  tidak cukup kudrat
untuk membentangkan perasaan .
 dan tidak mampu meluahkan.
Biarkanlah diri ini terus dalam menyintai dan menyayangi..
Andai ada bahagianku nanti.. Kelak kau ku miliki.
Andai tiada kau di sisi... Aku redha dengan ketentuan ilahi.
Biarkanlah ia begini..
Cukup bersyukur  untuk aku nikmati..
 walaupun hati ini lelah dalam perjalanan
Berjalan perlahan menuju destinasi impian...


- Dengarkanlah HARLEQUINE ku..- 


No comments:

Post a Comment