-memorable moment-

Monday, November 29, 2010

PENANTI, JANGAN KAU SEPI.

Pandangan siapa lagi yang haru aku ambil? aku sendiri tak pasti.
Sergahan di setiap page dan wall aku membuatkan aku rasa semak dan tersepit. 
Memang benar, kita berkawan dan masih berkawan. Tapi, belum sampai waktu dan ketika ini untuk aku simpulkan kerana aku tiada jawapan yang pasti. Mana mungkin aku melepaskan sesuatu yang datang dengan penuh harapan murni. Membiarkan ia pergi tanpa aku terokai. Tidak adil untuk diriku dan dirinya juga sebagai PENANTI. Sabar yea wahai Si PENANTI ku. Aku sedang cuba mencari jawapan untuk setiap persoalan dan ruang tanda tanya yang telah kau berikan. Sememangnya aku kisah tentang perasaan kamu, malah sangat aku hargainya. Tapi, aku bukan hanya mencari sebuah perasaan tetapi juga penerimaan. Jika kaulah kawan, sahabat, teman dan kekasihku. InsyaAllah.. Jalannya pasti terbuka luas untuk kita bersatu. Sememangnya, aku mahu HATI ku diambil hanya SEKALI. tiada yang kedua dan ketiga. Kenali diriku semampunya kamu. Andai aku yang tidak dapat memberi, maafkan aku. Bukan mudah untuk memiliki sekeping hati ini. Aku sangat menjaga dan mengasihinya agar tiada sembarangan manusia boleh mencurinya. Itulah 20 tahunku tanpa sebarang rasa kepada mana-mana jiwa (walaupun sebenarnya aku sendiri kurang pasti dengan perasaan yang menjengah ku). tapi, aku yakin, 'CINTA ITU' masih belum wujud untuk aku. Benar.. SAYANG boleh dipupuk dan CINTA juga boleh di semai. Tapi, ianya BUKAN MUDAH untuk aku. Aku PASTI kau juga tahu tentang itu, bukan? Harapnya jika ianya bersemi bukanlah atas dasar simpati. PENANTI, jangan kau sepi. Jika CINTA KAU utuh bersemi, InsyaAllah.. Pasti di redhai. Jika tidak, aku pasti. KAU akan bertemu dengan si jantung hati yang abadi nanti. 

* Redha dengan keputusan ku. Untuk kebaikan, dan banyak lagi yang ingin aku lakukan dalam menelusuri hari-hari depanku. Aku mahu kau faham yang itu. 

No comments:

Post a Comment