-memorable moment-

Wednesday, April 20, 2011

SEMALAM - 19 JANUARI 2011-

Semalam..
Bila derita datang.. Aku cari dia untuk menyingkap segala bungkam.
Malang.. Tidak lama bertandang..
Pulang ke tempat asal berteman hilang.
Dalam diam. Ak terasa dan memendam.
Sabar adalah jalan peluang.
Aku biar dalam senyap suram.
Lebih baik dari berkata sepanjang usang.
Mana perginya?
Bukan itu yang dia cari lantas membiarkan tanda tidak pasti dan tidak mahu mengisi.
Mengalah atau tidak adalah pembuka kepada jalan sesebuah perjalanan yang tiada penyelesaian.
Mana mungkin untukku isi dan memberi, lantas! Bukan itu yang ku cari dalam mengisi ruang ini. 
Lalu, di mana ia pergi... 
Pasti, tiada lagi.
Aku Biar Lagi.

Kenangan kami lepaskan bersama cerita hati.
Lalu, biarkan pergi bersama angin mengekori..
Sudah ada pengganti? Aku redha lagi..
Biarkan masa yang menentukan detik dan kelapangan yang pasti.

Pesanan buat Kau, seorang teman yang sangat aku cintai.
"Jangan kau menyesali andai kau tidak pernah mencuba walau SEKALI. Maafkan aku. Kerana aku tidak pernah menjadi yang terbaik di dalam kisah yang tidak berpenghujung ini. Aku masih menunggu saat itu untuk kau sentiasa mulakan dahulu. Malang masih bersisa untuk kau rungkaikan segala. Aku pasrah. Biarlah ia menjadi KISAH DUKAKU dan LAWAK KOMEDI buatMU"...

No comments:

Post a Comment