-memorable moment-

Wednesday, January 9, 2013

SATU PER SATU BERANSUR.

Sudah lama rasanya dunia ini aku tinggalkan. Hilang dalam kepekatan waktu yang mencengkam.
Bila datang suram, mula aku mencari dalam diam.
di mana letaknya hati yang tenteram?

Sudah hampir setahun berlalu.
kisah aku dan seorang yang sangat aku kagumi, sayangi dan kasihi.
Sahabat sendiri.

Aku pasti, dia tidak lagi menjengah blog ku ini. apatah lagi mengetahui hal ini.

Cerita terjadi apabila aku dan seorang lagi rakanku yang sudah lama menyepi, bertemu semula untuk mengisi cerita-cerita peribadi. Aku layari sesuatu dalam petahan katanya.
Pabila aku teliti, ada sesuatu disebalik kata yang ingin aku terokai.

Benar, sahabat baik sendiri mengata dan bercakap tentang diriku.
Tak mengapalah, kata hatiku pada mulanya. Akhirnya, aku luahkan juga.
Tidak mampu untuk berdiri sendiri dan menyepi. Kisah ini berlanjutan untuk dua minggu berikutnya.
Apakan daya. aku kini rasa hilangnya dia. Mungkin juga aku sendiri perlukan masa. Mustahil, jika tidak rindu segala.

CERITA TENTANG DIA - Indahnya Persahabatan Ini.

Bermula dengan keakraban yang sangat indah..
Segala kepercayaan dipupuk dengan penuh rasa syukur..
Dia lah penyelamatku dalam apa jua keadaan yang mengusut dahulu.
Pergaduhan aku dengan seorang lelaki atau lebih dikenali sebagai "abang" membuatkan aku jatuh terduduk.
Malah, SAHABATKU yang mengangkat dan memapah aku semula dalam kekalutan duka
Memimpin aku ke dalam kegembiraan yang telah aku tinggalkan sekian lama.
Bersama-sama ku dalam kepayahan  kesakitan lara jiwa.
Tidak pernah aku lupa.

Sahabatku, seorang yang aku kagumi.. bila diusung kesana..dia turut bersama
Pabila diusung ke sini, dia tetap berdiri di sisi. MasyaAllah, indah jika diingati semula.
Tidak pernah mengeluh dengan kesesakkan dirinya. Tidak pernah mengeluh duka. Apatah lagi membiarkan aku dalam hina.

Sentiasa berada di sisi tanpa aku sedari.
Betul orang kata, 'kadangkala kita tidak pernah menghargai bila orang itu ada didepan mata, tetapi bila berjauhan..baru kita sedar betapa pentingnya dia".
Sangat. Dia sangat penting.

Kenangan yang tidak akan aku lupakan.
Sunway, Bukit Tinggi, Deepavali, Farah's Open House, Engagement Eyza, Wedding Reni dan banyak lagi.
Indah sungguh cerita kami.
Perkenalan yang bergerak perlahan..membuatkan aku tersadung sebentar dalam kerinduan.

Kini, kami tidak seperti dulu, apatah lagi sekadar bertanya khabar.
hanya satu perkara yang aku ingin kau tahu..

Aku boleh hidup tanpa teman istimewa di sisi.
Tetapi, aku tidak mampu hidup tanpa sahabat pendorong peribadi.

Aku masih percayakan dirimu.
Aku masih menganggapmu sahabat baikku.
Aku masih menyayangi dirimu.
dan Aku masih sanggup menggantikan nyawaku jika apa-apa berlaku.
Ingatlah teman. Doaku sentiasa mengiringimu.

Dalam diam, aku rindu.
MYS.

No comments:

Post a Comment