-memorable moment-

Tuesday, October 12, 2010

The word ( MISS-ing) is For You.

Ketika aku berlalu menuju ke perkarangan itu
Sendu meratah kembali menusuk-nusuk kalbuku
Aku tewas lagi atas desakan rindu yang memburu.
Lantas, 
Aku buka lembaran bacaan yang menjadi temanku
Untuk aku sentiasa beroleh ilmu tanpa segan silu
Agar dadaku siap sedia menjawab setiap pertanyaan yang buntu
Aku selak satu-persatu..
Terjah lagi 'DIA' dalam hatiku
Kini, 
Bermukim pula 'DIA' di situ.
Manakan aku mampu menyelongkar saat hati aku dirundum pilu?
Tertusuk pisau, luka khabar lama itu masih tidak mampu.

Aku turap kembali luka itu. Malangnya, Kau tidak tahu.
Sampai kian pun, aku akan berlari meninggalkan pengakuanku
Biar ianya ku simpan satu-satu.
Agar KAU bahagia selalu.

-Harlequine-
-Tidakkh kau rasa rindu itu?-

No comments:

Post a Comment