-memorable moment-

Thursday, January 20, 2011

Aku cuba menamatkannya, wahai HATI.

Masa DAHULU yang aku ambil seketika..
Aku biarkan, aku sangka senyap berlarutan melawat kesepian..
Mampu membantu aku dalam melupakan..
Malangnya, makin tertekan kerana kesakitan kata yang tersimpan..
Membuatkan aku lelah lagi dalam kerinduan perasaan..


* Belum pernah sempat mengisi ruang kerinduan, 
Kau hilang jauh tanpa segan~
Belum pernah sempat menangis tersedu-sedan di bahu yang aku perlukan, 
Kau tinggalkan aku keseorangan~
Belum pernah sempat menjawab pertanyaan perasaan,
Kau berlalu bisu dengan seribu persoalan~
Mana mungkin bukan? Ruang yang diisi, makin sarat dengan penafian terbeban* 


Aku masih berjalan perlahan..
Menunggu masa yang sesuai untuk aku labuhkan tirai kelukaan
Tidak sesuai sebenarnya untuk aku menyimpan perasaan...
Kerana kau sendiri tahu.. 
Aku bukan seorang perempuan yang mudah dalam menyingkapkan perasaan. 
Aku takut ianya bakal merosakkan perhubungan. 
Aku mulai nekad untuk membiarkan.
Sehinggalah segalanya selesai dan aku bakal meninggalkan.. 
KAU..
demi
KEBAHAGIAAN..



*bukan senyap bermakna tiada, sebenarnya membengkak dalam luka. 

No comments:

Post a Comment