-memorable moment-

Monday, September 20, 2010

Blogging? Loner ke?

Aku pernah cakap suatu ketika dahulu yang blogging ini untuk orang yang lonely sahaja. Memang betul. dan sampai sekarang aku masih menganggap blogger adalah loner. Ianya untuk diri aku juga. Bagus sebenarnya menyendiri dan mencari masa untuk sendiri. Sebabnya bila terlalu fikirkan tentang orang lain pun tak bagus juga. Dahulu, memang aku mempunyai blog. Tapi, TIADA seorang pun yang tahu. Bukan apa, bagi aku setiap luahan rasa, atau kejadian yang menimpa sebaik-baiknya aku sahaja yang menyimpannya. Berlainan pula sekarang. Aku mengaku yang kini blog aku di baca orang. Dan aku tidak kisah tentang pandangan dan persepsi orang lain terhadap aku. Biarlah apa orang nak kata. Aku tetap dengan diri aku. 

Blogging adalah sesuatu yang aku anggap tenang. Di mana setiap perasaan mampu diluah dengan kata walaupun hanya sepatah. Cukup sekadar ruang untuk aku bercerita tentang diriku dan ruang masa untuk aku luangkan pada hati dan perasaan aku sendiri. Kadang-kadang, tidak semua perkara kita mampu cerita dan luahkan secara lisan. Kini, aku lebih tenang dalam meluahkan segala yang terbuku dalam hati. Reminder untuk diri aku sendiri : Hazwani, jangan ada bad perception pada apa jua perkara atau seseorang jika baru berjumpa dengan HANYA SEKALI. So, ingat-ingatkanlah diri sendiri. :) Dengan blogging juga, sedikit sebanyak ianya mengajar aku dalam mengenali dan lebih menjadi pemerhati dari seorang yang sentiasa mengkritik. Itu yang labih baik bagiku. ;) Terima Kasih kepad rakan-rakan yang meng-approach aku semula untuk kembali berkarya. Alhamdulillah. Nak kebetulan juga, Inspirasiku datang tanpa di undang. Aku bahagia sekarang. 


No comments:

Post a Comment