-memorable moment-

Monday, September 20, 2010

Kini..Terungkai sudah jawapan tanpa permulaan.

     Aku sudah sedar tentang terbitnya rasa dalam kalbu antara Kamu dan Dia sejak dahulu. Aku berundur dan tidak mahu mengaku. Sememangnya jika kau bijak dalam menilai kecintaan aku kepada kamu,kelak kau fahami setiap bait kata batinku yang berteriak kesakitan. Menanggung beban kepahitan mengharunginya SEORANG perlahan-lahan. Aku sudah tahu tentang RASA mu itu. Aku sudah merasa ketika aku berpeluang ke situ. Kau dan Dia. Aku bukakan jalan yang luas untuk bersama dalam melayari bahtera percintaan yang bahagia. Jika Kau dan Dia bahagia, Aku turut mendoakan juga. Inilah jalan pilihanku, dan aku sudah temui penamatnya. Tanpa ada permulaan yang PASTI dari mulutmu sendiri. Walaupun, khabarnya ku tahu dari mulut orang. Pasti ada kebenarannya. Manakan mampu pokok bergoyang jika tiada angin yang meniup? Aku redha dengan jawapan yang terungkai. Kau dan Dia. Aku doakan yang baik-baik sahaja. Doa pengikat kasih buat kalian untuk kekal hingga ke akhir hayat. Peliharalah hati kedua-duanya di antara kamu agar ia sentiasa di selaputi CINTA MURNI itu. Moga-moga ianya KEKAL ke anak cucu. Aku doakan begitu. Jangan risau tentang aku. Pandailah hatiku dipujuk RINDU itu. Aku hanya meminta satu keizinan dari mu untuk kekal menjadi inspirasiku dalam melakarkan bait-bait kata yang datang dari kalbu. Maafkan aku andai tidak mampu berhenti dalam menyintai kamu. Jangan pula Kau dan Dia bimbang, aku BUKAN batu penghalang. Imanku masih wujud walaupun tidaklah setinggi mana, aku kedapkan jua. Lantas KEPERCAYAAN kamu BERDUA masih bersisa untukku. Semoga ALLAH SWT mempermudahkan jalan buat KAU dan DIA. InsyaAllah. Salam Bahagia. 



No comments:

Post a Comment